UX tyrimais ir analize paremti web
sprendimai, kurie padeda verslui augti.

Kaip interneto svetainę paversti investicija, o ne išlaidomis?

Autorius: Eimantas Kazėnas / Parašyta: 2016.08.18

Interneto svetainės kūrimo išlaidas paverskite investicija! 9 žingsniai, kurių pagalba pasieksite norimą rezultatą.  

Kuriant internetinę svetainę pirmiausia, žinokite ko norite, nusistatykite tikslus, susiekite internetinį tinklalapį su savo veikla. Turite žinoti kokias funkcijas atliks jūsų internetinis puslapis, kaip tai įtakos jūsų veiklą, jos rezultatus, augimą. Priešingu atveju, tai bus tik pirkinys. Kurti internetinę svetainę, nežinant kokias funkcijas ji turi atlikti, tas pats kaip išsikviesti taksi, nežinant kur esate bei kur norite nuvažiuoti. Tiek vienu, tiek ir kitu atveju, jei nežinote ko norite- tikslo nepasieksite. Jei norite investicijos, kuri atneštų pelną- pirmiausia nusistatykite tikslus, sužinokite kur norite nuvažiuoti.  

Kai žinosite ko norite, išsirinkite pardavėją, kuriam bus svarbūs jūsų interesai. Ne tokį, kuris siūlys brangias paslaugas, gražų svetainės dizainą, bet tokį kuris supras ko norite, kuris pasiūlys sprendimus reikalingus jūsų verslui, bus orientuotas į lankytojų srautą, garantuos rezultatą,- sakys: „darysi taip- pasieksi tokį rezultatą, darysi kitaip- turėsi kitokį rezultatą“. Dažniausiai parduodamos interneto puslapio matomumo didinimo paieškos sistemų svetainėse paslaugos, tačiau reikia įvertinti ir kitus veiksnius: investuoti ne tik į lankytojų srautą, bet tuo pačiu pagalvoti apie svetainės turinio kokybę ir vertę lankytojui, atsižvelgti į investicijų grąžą, kurią galima pamatuoti konversijų pagalba.

Interneto svetainės kūrimo procesą pradėkite nuo pradžių: pirmiausia sužinokite ko norite, susikurkite strategiją, jei tam padaryti trūksta žinių- ieškokite jų, konsultuokitės su patyrusiais specialistais. Neapverskite proceso aukštyn kojomis. Galite susikurti brangią ir gražią interneto svetainę ir tik tuomet galvoti apie jos pritaikymą arba galite išsiaiškinti savo poreikius, nusistatyti tikslus ir sukurti tokį tinklalapį, kokio iš tikrųjų jums reikia. Turėdami viziją ir tikslą žinosite ko jums reikia dabar, o kas gali ir palaukti, susikursite strategiją ir tokiu būdu galėsite tinkamai paskirstyti turimas lėšas. Kad tai padaryti būtų lengviau, pateikiame 9 žingsnius, kurių pagalba lengvai nustatysite ko norite ir sukursite efektyviai veikiančią internetinę svetainę.

1 žingsnis. Turėkite asmeninę strategiją.

Galima naudotis jau esamomis strategijomis arba susikurti savo asmeninę. Naudoti kitų žmonių ar įmonių patirtį ir praktiką, kuri jiems padėjo pasiekti aukštų rezultatų arba pasinaudoti jų patirtimi ir susikurti savo strategiją, tokią kuri pritaikyta jūsų verslui. Dažnai sunku suprasti ko norime ir kaip to pasieksime, todėl nėra tikslinga tikėtis, kad kiti žino geriau, kad jų sukurta strategija veiksmingesnė. Ta strategija pritaikyta jų įmonei, jų verslui, jų poreikiams, tačiau kiekvienas žmogus, kiekviena įmonė- skirtingi. Dėl šios priežasties ir kiekviena strategija bus veiksminga tada, kai jūs ją pritaikysite savo poreikiams, susikursite, pakeisite ar patobulinsite atsižvelgiant į savo siekius ir tikslus. Galite remtis ir kitų kurtomis strategijomis, bet keiskite jas pagal save, pritaikykite sau, atkreipkite dėmesį ar žinios, kuriomis remiantis ji parengta, nėra pasenusios. Tik tada, kai turėsite strategiją, kai sukursite planą kaip lankytojus paversti pirkėjais, galite pasiekti geriausių rezultatų.

2 žingsnis. Įvertinkite kokią naudą svetainės turinys teikia skaitytojui.

Informacijos vertė yra milžiniška, kokybiška informacija labai svarbi. Todėl ir internetinio puslapio pagrindas yra ne svetainės dizainas, o jos turinys. Turiniui teikite didelę reikšmę, nes be jo ir svetainės dizainas praranda prasmę. Dažnai klientai užsisako interneto svetainės kūrimo paslaugą, tačiau neturi kokybiško turinio, kuris pristatytų jo prekes ar paslaugas, o apie svetainės lankytojui vertę teikiantį turinį visai negalvojama. Todėl pirma apsvarstykite, koks bus svetainės turinys, kaip pristatysite savo prekes ar paslaugas, kokia vertinga informacija pasidalinsite su tiksliniu vartotoju.

3 žingsnis. Nuspręskite kaip ir kokiu būdu pritrauksite svetainės lankytojus.

Kuriant efektyvią internetinę svetainę, šis žingsnis yra labai svarbus. Siekiant užtikrinti svetainės efektyvumą turite įvertinti, kokio lankytojų srauto siekiate, kaip tuos lankytojus pritrauksite ir išlaikysite. Be pastovaus lankytojų srauto svetainė neatliks savo funkcijos. Todėl nuspręskite kokiu būdu pritrauksite lankytojus: per paieškos sistemas, kitose internetinėse svetainėse patalpintų nuorodų, socialinių tinklų ar kitų priemonių pagalba.

4 žingsnis. Naudokitės socialinių tinklų teikiama nauda.

Socialiniai tinklai yra labai galingas informacijos perdavimo įrankis. Naudodamiesi jais galite reklamuoti savo prekes ar paslaugas, pritraukti ir išlaikyti vartotojus, parodyti kokią naudą jiems duosite, nustatyti jų poreikius. Ir tai visai nepriklauso nuo jūsų vykdomos veiklos srities, tiesiog išsirinkite tinkamus socialinius tinklus ir naudokitės jų teikiama nauda. Nėra būtina reklamuoti savo veiklą visuose socialiniuose tinkluose, naudokitės tais, kurie jums tinkami, kurie gali teigiamai įtakoti jūsų veiklos vystymąsi, tais kuriais naudojasi jūsų potencialūs klientai. Susikūrus paskyrą būkite aktyvūs, „įdarbinkite“ socialinius tinklus: dalinkitės kokybiška ir vertinga informacija, reklamuokite savo prekes ir paslaugas, ar pasirinkite kitus veiklos žinomumui didinti tinkančius būdus.

5 žingsnis. Išsirinkite tinkamus įrankius svetainės efektyvumui matuoti.

Internetinės svetainės veiklos efektyvumui matuoti reikalingi specialūs įrankiai. Sukūrus svetainę reikia ne laukti kol bus gautas pirmasis užsakymas, o efektyviai dirbti tam, kad jis būtų gautas: sekti ar lankytojų srautas yra pakankamas, analizuoti kaip srautą didinti, ar lankytojai atlieka jūsų verslui naudingus veiksmus ir pan. Todėl siekiant turėti efektyvią internetinę svetainę būtina naudoti įrankius tokius kaip: „Google Analytics“, „Hotjar“, „HubSpot“ ir kt., skirtus veiklos efektyvumui matuoti. Internetinės svetainės veiklos ir rezultatų analizavimas yra labai svarbus įrankis užtikrinantis stabilų pelno augimą. Ir šis įrankis veikia nepriklausomai nuo jūsų pasirinktos veiklos strategijos. Prisiminkite, kad internetinė svetainė yra jūsų pardavėjas, kuris dirba 7 dienas per savaitę po 24 valandas per parą, todėl jo veiklos efektyvumui matuoti skirkite pakankamai lėšų ir laiko bei pasirinkite tinkamus įrankius.

6 žingsnis. Testuokite ir analizuokite ar lankytojai atlieka jūsų verslui naudingus veiksmus.

Kuriant internetinį puslapį įvertinkite, kad turėsite ne tik mėgautis gautu rezultatu, bet ir analizuoti ar svetainė veikia kaip efektyvus tikslų įgyvendinimo įrankis. Ar internetinė svetainė atlieka savo paskirtį galima nustatyti matuojant konversijas. Konversijos- tai jūsų veiklai ar įmonei naudingi veiksmai, procesai kurių metu pasiekiami jūsų užsibrėžti tikslai: svetainės lankytojas tampa pirkėju, užpildo užklausos formą, užsisako naujienlaiškius ir pan. Matuojant konversijų procentą, nustatomas svetainės efektyvumas- jei lankytojų skaičius didelis, tačiau tik maža dalis iš jų atlieka jūsų veiklai naudingus veiksmus- internetinis puslapis neatlieka savo funkcijos, yra neefektyvus. Tokiu atveju reikia analizuoti kaip galite pakelti konversijų skaičių ir pasiekti, kad kuo daugiau svetainės lankytojų taptų jūsų klientais.

7 žingsnis. Tobulinkite esamą internetinę svetainę.

Kad ir kokį internetinės svetainės modelį pasirinksite ir sukursite prisiminkite, kad jis nebus ilgalaikis ir nekintamas. Po tam tikro laiko tarpo svetainės dizainas tampa nepatrauklus, išdėstymas nepatogus vartotojui, tuomet kyla poreikis ją atnaujinti. Internetinę svetainę galima palyginti su jūsų automobiliu ar mobiliu telefonu- ateina metas kai turėtas automobilis ar mobilus telefonas nebetenkina jūsų poreikių, todėl turimą automobilį ar telefoną keičiate nauju, geresniu, patogesniu. Tačiau, kai kalbama apie internetinę svetainę, kyla klausimas ar tikslinga kurti naują svetainę ar tobulinti esamą. Dažniausiai rekomenduojama pasirinkti svetainės tobulinimą, nes naujos kūrimas yra ilgai trunkantis ir didelių sąnaudų reikalaujantis procesas, o sukurta svetainė ir vėl nebus ilgalaikė, ją reikės nuolatos keisti. Taip naujų internetinių svetainių kūrimas gali pavirsti nuolatiniu, nesibaigiančiu ir nuostolingu procesu. Todėl, norint užtikrinti nuolatinį augimą ir džiaugtis internetinės svetainės teikiamu grįžtamuoju pelnu, rekomenduojama ne keisti esamą, o tobulinti ir atnaujinti jau sukurtą svetainę.

Nepraleisk sekančio straipsnio!

Rašome gana retai, todėl siūlome užsisakyti naujus straipsnius tiesiai į pašto dežutę.

8 žingsnis. Užtikrinkite, kad pirkėjas gautų kuo didesnę naudą.

Reklaminiai lankstinukai, skambučiai telefonu prieš keletą metų buvo naudojami kaip veiksminga reklama, tačiau dėl kintančios internetinės prekybos, žmonių pirkimo įpročių, šiuo metu ši sistema nėra pajėgi užtikrinti norimo klientų srauto. Šių dienų pirkėjas yra išsilavinęs, geba rūšiuoti ir rinktis informaciją, pats surasti ir priimti geriausius sprendimus. Todėl siekiant pritraukti pirkėją, turite žinoti kokią vertę kuriate, aiškiai ir suprantamu būdu parodyti kokią naudą jūsų paslauga ar prekė suteiks pirkėjui. Būkite tais, kurie bendravimą su klientu grindžia tarpusavio pasitikėjimu, abipusiu bendradarbiavimu, tokiu būdu išsiaiškina ir tenkina kliento poreikius. Šiuo metu geriausia reklama- laimingas pirkėjas.

9 žingsnis. Stebėkite ir didinkite pardavimus.

Kuriamos internetinės svetainės tikslas- jūsų prekės ar paslaugos pardavimų ir iš to gaunamo pelno didinimas, todėl būtina atsižvelgti į sąlygas kurios daro įtaką šiems veiksniams. Vienos jų gali būti analizuojamos kompiuterinių sistemų pagalba, o kitos rinkodaros ir pardavimo specialistų, todėl tiek kompiuterinių sistemų, tiek minėtų specialistų darbas turi būti tiesiogiai susietas su internetine svetaine. Rinkodaros automatizavimo bei klientu valdymo sistemos (CRM), padeda valdyti ryšius su esamais ir potencialiais pirkėjais, jų pagalba analizuojama iš internetinės svetainės ateinanti informacija, sekama iš kur ateina pirkėjas. Toliau ši informacija yra apdorojama rinkodaros ir pardavimų specialistų, kurie ne tik analizuoja minėtą informaciją, bet ir išsiaiškina kliento poreikius, priima jų tenkinimui reikalingus sprendimus bei juos įgyvendina. Minėtų specialistų priimami sprendimai turi turėti realią įtaką internetinės svetainės turiniui bei informacijos ir paslaugų pateikimo formai, įgyvendinami internetinės svetainės pagalba. Naudokitės internetine svetaine kaip įrankiu didinančiu veiklos efektyvumą, o kad šis įrankis būtų veiksmingas, susiekite minėtų kompiuterinių sistemų ir specialistų komandų darbą su internetine svetaine.   

Šių pagrindinių žingsnių pritaikymas yra tiesus kelias į efektyvios, veikiančios ir jūsų veiklos efektyvumą didinančios internetinės svetainės kūrimą ir išlaikymą. Rekomenduojame visus šiuos žingsnius taikyti kartu, kaip vienas kitą papildančias priemones, o esant nepakankamiems veiklos efektyvumo rodikliams analizuokite tai įtakojančias sąlygas, priimkite sprendimus ir susiekite juos su įmonės internetine svetaine bei jos turiniu.

Nemokama
30 min. konsultacija

Registruotis

Vata Studio

Savo žiniomis ir patirtimi padedame verslui augti. Kuriame sprendimus kurie padeda mūsų klientams gauti daugiau klientų.



info@vatastudio.lt
Vilniaus g. 35, Vilnius