UX tyrimais ir analize paremti web
sprendimai, kurie padeda verslui augti.

Kiek turėtų kainuoti internetinė svetainė?

Autorius: Eimantas Kazėnas / Parašyta: 2016.06.28

Tai pirmas, klausimas, kurį užduoda dažnas klientas.Suprantama, visos investicijos į verslą turi būti apmąstytos ir protingos, o ne pasirinktos aklai. Tačiau klausiant kiek kainuos internetinė svetainė, tai tas pats kas kreiptis į statybų įmonę ir sakyti: “Man reikalingas namas, kiek kainuos? ” Greičiausiai vietoje atsakymo sulauktumėte daugybės klausimų. Kelių kambarių namas? Kiek aukštų ? Ar jau turite žemės? Kalbant apie internetines svetaines, klausimai būtų šiek tiek panašūs.

Turint omenyje, kad rinkoje kainos skiriasi išties smarkiai. Viena įmonė siūlo tinklapį už 500 €, kita už 5000 € ar kur kas daugiau. Kaip išsirinkti ? Kuo skiriasi internetinės svetainės? Kaip “nenudegti”?

“Kokia internetinės svetainės kaina?”

Tai pirmas, klausimas, kurį užduoda dažnas klientas.

Suprantama, visos investicijos į verslą turi būti apmąstytos ir protingos, o ne pasirinktos aklai.
Tačiau klausiant kiek kainuos tinklapis, tai tas pats kas kreiptis į statybų įmonę ir sakyti: “Man reikalingas namas, kiek kainuos? ”
Greičiausiai vietoje atsakymo sulauktumėte daugybės klausimų. Kelių kambarių namas? Kiek aukštų ?
Ar jau turite žemės? Kalbant apie tinklapius, klausimai būtų šiek tiek panašūs.
Turint omenyje, kad rinkoje kainos skiriasi išties smarkiai.
Viena įmonė siūlo tinklapį už 500 €, kita už 5000 € ar kur kas daugiau.
Kaip išsirinkti ? Kuo skiriasi tinklapiai? Kaip “nenudegti”?

Kiek turėtų kainuoti internetinė svetainė?
Sutaupysiu Jums laiko, jei ieškote atsakymo į šį klausimą: Atsakymo nėra. Nėra atsakymo, taip pat kaip ir nėra internetinės svetainės, kuri atlieka visas funkcijas kaip ir bet kuri kita.
Tačiau!

Yra aspektai ir keletas dalykų, kaip nustatomos kainos, kuriuos sužinosite šiame straipsnyje ir kitą kartą prieš užduodami klausimą „Kiek kainuos ?“ žinosite, kad reikia pateikti nemažai informacijos, kad gautumėte aiškų atsakymą.
Internetinės svetainės kainą veikiantys aspektai.
Pirmiausia reikėtų nubrėžti ribas. Daug su internetinių svetainių kūrimu nesusijusių žmonių, nesupranta koks yra internetinės svetainės kūrimo procesas. Juk yra krūvos įrankių, kurių pagalba „drag-and-drop“ principu per kelias valandas galima susikurti prezentaciją internete ir vadinti tai „tinklapiu“.
Šiandien apie tai nekalbėsime.

Kalbėsime apie internetinę svetainę kuri atspindi Jūsų verslą, Jūsų tikslus, Jūsų firminį stilių.
Apie internetinę svetainę, kuri yra moderni ir šiuolaikiška, turi didelę vertę Jūsų verslui ir yra galingas įrankis Jūsų marketingo arsenale.
Kuri draugauja su paieškos varikliais, ir yra puikiai atvaizduojama skirtingų naršyklių bei operacinių sistemų ir jos apačioje nėra
svetimos kompanijos logotipo, nes ją įsigijote už 49 dolerius.

Turinys. Net jei tai būtų tik keli paragrafai, kažkas turi paruošti tekstus, suarchyvuoti informaciją, išskirti raktažodžius, patikrinti gramatines klaidas ir t.t.

Nuotraukos. Net jei nereikia fotografuoti, fotografijos perkamos arba naudojamos jau esamos. Jas reikia atrinkti, retušuoti, optimizuoti talpinimui tinklapyje.

Dizainas. Ar tai būtų internetinė svetainė su grafinėmis prezentacijomis, interaktyviais grafiniais elementais ar minimalistinio stiliaus, vis tiek reikia parinkti spalvas, šriftus, grafikos detales, ir tai kaip jos dera prie Jūsų firminio stiliaus.

Struktūra. Reikia apgalvoti internetinės svetainės architektūrą, navigaciją ir „usability“ (patogumą naudoti).

Maketas. Protingai išdėliotas internetinės svetainės turinys, kuria bendrą tinklapio atmosferą. Objektų išdėliojimas kiekvienam tinklapiui skirtingas, kadangi priklauso nuo pateikiamos informacijos.

Optimizacija. Nekalbant apie SEO optimizaciją, yra tokie aspektai kaip kodo kokybė, greitis, meta duomenų optimizacija.

Funkcionalumas. Kontaktinės formos ar prekių krepšeliai patys nesusiprogramuoja. Visada atsiranda klausimų „O kas bus, kai …?“ ir „o kas tuomet?“

Atvaizdavimas. Tinklapis turi būti tinkamai atvaizduojamas ant visų naršyklių, kurias reikia ištestuoti. Be to dar prisideda mobili versija skirta planšetėms ir kitiems mobiliems įrenginiams.

Paleidimas. Serverio konfigūracijos, Google analytics įdiegimas, TVS pritaikymas, paruošiamieji darbai, ir testai.

Jei ši dalis skamba kaip „štai kodėl tinklapiai turi būti brangūs!“ , tai tikrai dar ne viskas. Tai tik pamatinės dalys iš kurių susidaro internetinių svetainių kūrimo procesas.

Internetinės svetainės kainą veikiantys aspektai, nesusiję su internetine svetaine.

Patirtis. Niekam ne paslaptis, jog kuo daugiau specialistas turi patirties, tuo daugiau jo paslaugos kainuoja. Tačiau patirtis, nėra metų skaičius, kuriuos specialistas praleido vienoje ar kitoje kompanijoje dirbančioje su interneto projektais. Jei visus tuos metus, jis „kepė“ tai ką mokėjo, nesimokė, netobulėjo, kompanija neskyrė išteklių specialisto kvalifikacijos kėlimui, patirties įvertinti negalima. Ją turi atspindėti rezultatas – įvykdyti projektai. Dirbant su interneto projektais, reikia mokytis kasdien, nes technologijos keičiasi per daug greitai. Kai kurios įmonės daro didelę klaidą, vardan momentinio didesnio pelno neskiria dėmesio darbuotojų kvalifikacijos kėlimui.

Kompanijos dydis. Žinoma didelės kompanijos, turi uždirbti daug daugiau, kadangi reikia išlaikyti dešimtis darbuotojų, didelius ofisus, skirti lėšų priežiūrai ir administravimui. Suprantama, kad paslaugų kaina didelėse įmonėse ženkliai didesnė, nei mažesnėse.

Bendravimas. Pasaulis pastatytas ant žmonių santykių. Malonus bendravimas – geresnė kaina. Bjaurus bendravimas (vėlavimai, mažai dėmesio užsakymui) – kaina didesnė.

Internetinių svetainių kūrimo kainų lygiai.

Kainos receptas paprastas: verslo vykdymo kaina + profesionalumo lygis + laikas reikalingas įvykdyti projektą su tam tikrais reikalavimais.

2000-4000 €. Kainos riba už kurią galite gauti tvarkingą svetainę, kuri turės tokias funkcijas kaip: turinio ar paveikslėlių „slideriai“ (besikeičianti prezentacija), kontaktinė forma, foto galerija, blogas. Šabloninio tipo svetainė, galbūt su unikaliu dizainu, bet šabloniniu maketu. Dažnai už tokią kainą siūlomi WordPress šablonai. Dalinė SEO optimizacija, t.y. meta duomenys, raktažodžiai, tačiau nėra rinkos, bei raktažodžių analizės. Už šią kainą, negausite tekstų rašymo ar turinio kūrimo. Turite paruošti visą informaciją patys, turėti fotografijas ar video failus. Įvaizdžio kūrimas, firminis stilius, logotipas į kainą neįeina.
Iš esmės tai skirta asmeninėms svetainėms, portfolio, nedidelei pradedančiųjų lygmens verslo svetainei, norint išmėginti naują sferą ar pan.

5000-10 000 € .Šiame kainų lygmenyje galite gauti unikalų dizainą pritaikytą jūsų verslo tikslams ir atitinkantį Jūsų firminį stilių. Nusamdytos kompanijos specialistai padės Jums išgryninti įmonės tikslus, ir tuomet dizaineriai perteiks gautą informaciją vizualiai. Unikalūs produktai reikalauja daugiau laiko, tiek dizaino, tiek funkcionalumo įgyvendinimo prasme.
Taip pat šioje kategorijoje įeina e-komercijos tinklapiai, tačiau pasižymintys ne per daug išskirtiniais reikalavimais ir funkcijomis. Tai antras žingsnis po pradinės svetainės.

10 000 – 15 000 €. Šis kainų lygmuo apima svetaines, kurios reikalauja neįprastų reikalavimų, sudėtingesnio programavimo, unikalių funkcijų, išskirtinio interaktyvumo. Taip pat už šią kainą galite gauti tekstų kūrimo paslaugą, raktažodžių analizę ir SEO priežiūrą.

20 000 – 30 000 €. Kainų lygmuo, kai galite atsipalaiduoti ir mėgautis profesionalų darbu, tekstų kūrėjas pasirūpins aukšto lygio turiniu.
Kartu su dizaineriu kursite ne tik tinklapio dizainą, bet ir logotipą, pilną firminį stilių. Tai kainų lygmuo – viskas įskaičiuota. Aukšto lygio kūrybiniai sprendimai, įgyvendinimas ir pilna optimizacija. Kartais ir mobiliosios aplikacijos.

60 000 + € Plius minus gausite viską ko Jums reikia. Jei esate šiame lygmenyje, greičiausiai kaina Jums ne itin rūpi, taigi nėra ką aptarinėti.

Nemokama
30 min. konsultacija

Registruotis

Vata Studio

Savo žiniomis ir patirtimi padedame verslui augti. Kuriame sprendimus kurie padeda mūsų klientams gauti daugiau klientų.



info@vatastudio.lt
Vilniaus g. 35, Vilnius