UX tyrimais ir analize paremti web
sprendimai, kurie padeda verslui augti.

Šešios dažniausiai pasitaikančios klaidos, kurias darote atnaujindami savo svetainę

Autorius: Eimantas Kazėnas / Parašyta: 2017.05.29

Nekalbėsime apie svetainės pritaikymą mobiliems įrenginiams, SEO, atviro kodo turinio valdymo sistemas, socialinių tinklų integraciją, užkrovimo greičio svarbą, stebėjimo įrankių prijungimą ar serverio pajėgumą, kadangi tai yra pamatiniai dalykai, kuriuos turėtų siūlyti ir išmanyti kiekviena vidutinė interneto svetainių kūrimo agentūra.

Šio straipsnio tikslas – padėti išvengti 6 esminių klaidų daromų pertvarkant savo interneto svetainę. Visus tinklapius anksčiau ar vėliau reikia atnaujinti ir Jūs turite būti užtikrinti, kad skirsite daugiausiai dėmesio patiems svarbiausiems dalykams. Supraskite – interneto svetainę sudaro kur kas daugiau nei dizainas ir spalvos.

1. Strategijos ir aiškių tikslų neturėjimas.

Stop. „Strategija“ yra labai skambus žodis, už kurio dažniausiai slepiasi didelės sumos, bet pasibaigus projektui – skaičiai ir rezultatai nelabai aiškūs. Be SMART tikslų (Specific – konkretūs, Measurable – išmatuojami, Attainable – pasiekiami, Realistic – realistiški, ir Time-bound – apibrėžti laike) negalėsite sujungti aiškių verslo tikslų su savo interneto svetainės paskirtimi. Jei nežinosite, kokį vaidmenį jūsų svetainė turi atlikti, tuomet kokia prasmė investuoti pinigus, laiką ir energiją jos atnaujinimui?

Neretai būna lengva pradėti darbus kai su jaudinančiu permainų troškimu nusprendžiate, jog jau pats laikas atsinaujinti savo interneto svetainę. Tuomet su pilna galva idėjų lekiate pas pasirinktą agentūrą tikėdamiesi kuo greičiau pamatyti pirmuosius eskizus.

Pažįstama situacija? Smagu, kad taip trokštate atnaujinti savo tinklapį, tačiau pasistenkite sulėtinti tempą ir pirmiau apgalvokite ką tomis pertvarkomis norite pasiekti.

Gerai turėti „visu greičiu pirmyn“ požiūrį – bet tai nėra vienintelis dalykas, kuris jus ves visą kelią link sėkmės. Reikia pradėti nuo tikslo savo galvoje.

Pavyzdys: Tarkime, jūsų kompanija teikia finansines, technologines, apgyvendinimo ar laisvalaikio paslaugas ir nori, kad interneto svetainės pagalba jus pasiektų daugiau naujų potencialių klientų užklausų. Šiam tikslui įgyvendinti mes pertvarkome turinį, formas, „Call to action“ mygtukus ir sukuriame reikiamus reklaminius puslapius (landing pages).

Kitas pavyzdys gali būti, kad esate programinės įrangos kompanija, kuri nori padidinti savo programinės įrangos „demo“ versijos užklausų skaičių. Tokiu atveju mes dirbame prie esamo lankytojų srauto nukreipimo šiam tikslui pasiekti.

Žvelgiant į šiuos pavyzdžius darosi aišku, kad interneto svetainės paskirties suvokimas yra kertinis dalykas norint pradėti interneto svetainės atnaujinimus. Tik po to sprendžiami dizaino ar stiliaus klausimai.

O kokius verslo iššūkius interneto svetainė gali padėti išspręsti Jums?

– Daugiau potencialių klientų užklausų?
– Padidinti pardavimus?
– O gal naujų darbuotojų paieškos?

Įvairūs svetainės puslapiai ar dalys gali turėti skirtingus tikslus. Semkitės įkvėpimo iš kitų interneto svetainių ar konkurentų, bet atminkite, kad aklai kopijuoti negalima. Negalite žinoti ar jų panaudoti sprendimai yra veiksmingi ir tinkami jūsų atveju.

Keli puikūs svetainių pavyzdžiai yra mydrinkbeverages.com, balticdermatology.lt ir naturamedica.lt. Juose iškelti labai aiškūs tikslai ir veiksmai kuriuos lankytojas nukreipiamas atlikti.

Taigi, pirmiausia atsakykite sau į klausimą: koks yra jūsų svetainės tikslas?

 

Atmintinė svetainės tikslui nustatyti:

  • Nustatykite aiškius tikslus ir užtikrinkite, kad kiekvienas tikslas atitinka SMART kriterijus.
  • Užsirašykite SMART tikslus.
  • Išsigryninkite, kaip svetainės dizainas spręs verslo iššūkius.
  • Nusistatykite, pagal kokius KPI (Key Performance Indicator) skaičius matuosite savo svetainės sėkmę.

 

2. Idealaus kliento ignoravimas.

Žmonės mėgsta kalbėti apie save, tačiau jūsų svetainė nebėra tik skaitmeninė vizitinė kortelė. Ji turėtų tarnauti kaip rinkodaros ir pardavimų įrankis, padedantis bendrauti su potencialiais ir esamais klientais. Jos tikslas – edukuoti ir spręsti jūsų idealaus kliento kasdienes problemas. Dėl šių priežasčių savo interneto svetainėje reikia kalbėti ne apie save, o apie tai kaip jūsų produktai ar paslaugos gali pagelbėti vartotojui.

Labai svarbu nustatyti kas yra jūsų idealus klientas. Jūs turite žinoti, kokios jų pareigos, atsakomybės, tikslai ir uždaviniai – tiek profesiniame tiek ir asmeniniame gyvenime.

Šios idealių klientų charakteristikos bus pagrindas priimant daugelį sprendimų svetainės kūrimo procese.

Jei praleisite idealaus kliento identifikavimo etapą, tai gali lemti kad gaišite laiką bendraudami su netinkamais žmonėmis, o jūsų svetainėje vyks mažiau konversijų*, kas reiškia – mažiau naujų klientų ir pardavimų.

* konversija (angl. conversions) – tai lankytojų, atlikusių svetainėje tikslinį veiksmą (užsiregistravo, užsisakė naujienlaiškių prenumeratą, užpildė užklausą ir pan.) rodiklis. Ji apibūdina svetainės lankytojų dalies virsmą klientais.

 

Atmintinė idealiam klientui nustatyti:

  • Atlikite namų darbus ir sukurkite tiek idealių klientų charakteristikų, kiek reikės jūsų įmonei.
  • Pasikalbėkite su savo geriausiais (idealiausiais) esamais klientais, supraskite jų įpročius ir iššūkius.
  • Kurkite turinį atsižvelgdami į kiekvieną idealaus kliento charakteristiką. Taip pat pritaikykite turinį kiekvienam pirkimo proceso žingsniui (Awareness > Consideration > Decision).
  • Sukurkite specialius pasiūlymus ir „Call to action“ mygtukus su aiškiu tikslu, kad pastūmėtumėte klientą pardavimo procesu pirmyn.

 

3. Sprendimai priimami remiantis asmenine nuomone, bei patirtimi.

Išmatuojami tikslai yra tai, kas veda naujos svetainės kūrimą pirmyn, todėl sprendimų priėmimas, remiantis esamais statistiniais duomenimis yra labai svarbus Jūsų verslui. Taigi, prieš pradedant savo svetainės atnaujinimo darbus, išanalizuokite turimus duomenis, kad nustatytumėte, kurie puslapiai ir turinys lankytojams yra aktualiausi, o kurie ne.

Savo statistinių duomenų neanalizavimas priveda prie dviejų problemų:

1. Svetainėje jūs pakeisite dalykus, kurie veikia tikrai gerai (kam tvarkyti tai kas nėra sugedę?).

2. Jūs paliksite neefektyvius elementus svetainėje (Ar žinote beprotybės apibrėžimą? Daryti tą patį veiksmą vėl ir vėl tikintis skirtingo rezultato).

Prieš priimant bet kokius sprendimus turėtumėte pažvelgti į savo statistiką per Google Analytics įrankį. Kitas patarimas – naudoti įrankius, kurie padeda įvertinti, kiek yra sėkmingos Jūsų konkurentų interneto svetainės ir jose pateikiamas turinys. Šie duomenys gali būti kaip pamatas naujų idėjų generavimui.

 

Esminiai statistiniai rodikliai į kuriuos reikia atkreipti dėmesį:

  • Išėjimas iš puslapio ar svetainės (Bounce rate);
  • Laikas praleistas svetainėje;
  • Puslapio peržiūrų skaičius;
  • Paspaudimų rodiklis (Click through rate);
  • Konversijų kiekis (Conversion rate);
  • Naujų potencialių klientų skaičius (new leads);
  • Naujų sandorių skaičius;
  • Srauto šaltiniai (Traffic Sources);
  • Daugiausiai pasidalijimų sulaukęs turinys;
  • Nuorodos į jūsų svetainę (Inbound links);
  • Reikšmingiausi raktažodžiai.

 

4. Bandymas sutaupyti samdant netinkamus specialistus.

Dauguma įmonių neturi vidinių resursų, kurie galėtų pasirūpinti interneto projektų sprendimais, todėl joms tenka samdyti tuo užsiimančias kompanijas.

Šiandien beveik kiekvienas turi pažįstamą, kuris gali sukurti interneto svetainę. Daugybę kartų girdėjome „Aš žinau, programuotoją, kuris gali suprogramuoti mūsų svetainę“. Ir tai gali būti viliojantis pasiūlymas sutaupyti, nes yra pigesnis – bent iš pradžių. Problema ta, kad didelė dalis interneto svetainių kūrėjų yra linkę sutelkti dėmesį į svetainės funkcionalumą ir dizainą. Jie dažnai praleidžia į rinką orientuotus dalykus, pavyzdžiui, idealaus kliento profilio sukūrimą ir statistinių duomenų analizę. Taigi, net jei jūs pažįstate kažką, kas gerai kuria internetinius puslapius, retu atveju gausite puikius rezultatus demonstruojančią svetainę.

Svarbu prisiminti, kad tinklapis nebėra vienkartinis projektas kai kalba eina apie tiekėjo paieškas. Tiesa ta, kad jūsų svetainės kūrimas yra nesibaigiantis darbas. Tai nuolat besivystantis procesas, kurio metu jūsų tinklapis tampa vis našesniu, naujinamu atsižvelgiant į technologines naujoves bei vartotojų pirkimo įpročių kaitą. Dėl šios priežasties jums reikia galvoti apie ilgalaikį bendradarbiavimą su agentūra, kuri supranta, jog interneto svetainė yra nuolat besivystantis rinkodaros įrankis.

 

Rinkitės tiekėjus kurie:

  • Klausia pirmiausia apie verslo tikslus ir strategiją, o tik po to apie svetainės dizainą ar funkcionalumą.
  • Siekia suprasti Jūsų verslą ir idealius jūsų klientus.
  • Turi puikų supratimą apie Jūsų rinkodaros strategiją bei supranta kaip svetainės dizainas yra susijęs su rinkodara ir pardavimais.
  • Geba apibūdinti, kaip svetainės turinys bus susijęs su skirtingais pirkimo proceso etapais.

 

5. Dizainas svarbiau nei patogumas naudotis svetaine.

Jūs norite, kad jūsų svetainė atrodytų nuostabiai. Norite modernaus ir stilingo dizaino, spalvų bei išskirtinumo – puiku! Tačiau svarbu nepamiršti, kad visa tai yra antraeiliai dalykai. Svetainė turi būti maloni akiai, bet tuo pačiu metu ir patogi naudotis. Naujausios tendencijos ne visada yra tai, kas labiausiai tinka jūsų idealiam klientui. Jei pamiršime funkcionalumą ir patogumą naudotis kurdami svetainę, lankytojai paliks ją neatlikdami norimų veiksmų, kurie veda jūsų užsibrėžtų tikslų link – nevyks konversijos.

 

Atmintinė funkcionaliai svetainei:

  • Pradėkite nuo informacijos architektūros (wireframes) braižymo orientuoto į vartotoją;
  • „Call to action“ mygtukus, navigaciją ir formas darykite paprastas, naudojant tiesioginės reikšmės žodžius;
  • Testuoti, testuoti ir dar kartą testuoti! Tik taip atrasite vis geresnius sprendimus;
  • Estetinės detales pridėkite paskiausiai.

 

6. Manymas, kad po svetainės paleidimo darbai yra baigti.

Patikėkite, tikrasis darbas su svetaine prasideda vos ją paleidus į platųjį internetą. Kaip minėjome anksčiau, tinklapis reikalaus nuolatinio dėmesio. Todėl jei tikitės, jog po paleidimo galite darbų sąraše svetainės sukūrimą pažymėti kaip „atlikta“ ir pamiršti – nesitikėkite gerų ilgalaikių rezultatų.

Paleidus interneto svetainę turime pereiti į kitą etapą. Nuolat stebėti statistiką ir vertinti, kaip mums sekasi siekti užsibrėžtų SMART tikslų: „Ar „Call to action“ mygtukai duoda rezultatus kokių tikėjomės?“, „Ant kokių nuorodų lankytojai spaudžia dažniausiai?“, „Kuri kontaktinė forma veikia gerai, o kuri prastai?“ – tai tik keli pavyzdžiai, ką tikriname paleidus svetainę.

 

Nuolatinis svetainės tobulinimas:

  • Ar naujoji svetainė artėja prie išsikeltų SMART tikslų?
  • Palyginkite naujus duomenis su senais duomenimis (surinktais iki svetainės perdarymo);
  • Stebėkite surinktus duomenis, kad suprastumėte lankytojų nuomonę apie jūsų naują svetainę;
  • Kadangi „parduodanti“ svetainė nestovi vietoje, paklauskite savęs ar patys sugebėsite išlaikyti puikius rezultatus ir laimingus klientus nuolat prižiūrėdami ir tobulindami savo naują pardavimo įrankį.

 

Pabaigai

Tikimės, kad ši informacija suteikė jums šiek tiek aiškumo ir žinių, į ką reikia atkreipti dėmesį prieš pradedant esamos svetainės atnaujinimą bei naujos kūrimą. Jei vis dar manote, kad bus sunku išvengti šių klaidų kuriant savo interneto svetainę, kviečiame užsiregistruoti nemokamai konsultacijai ir pasikalbėti apie tai, kaip mes galime padėti pasiekti jūsų verslo tikslus išnaudojant visas naujos interneto svetainės galimybes.

Nemokama
30 min. konsultacija

Registruotis

Vata Studio

Savo žiniomis ir patirtimi padedame verslui augti. Kuriame sprendimus kurie padeda mūsų klientams gauti daugiau klientų.



info@vatastudio.lt
Vilniaus g. 35, Vilnius